Hon är allt

Det har varit en helvetes kväll. Jag pratade med döda människor som befallde mig att döda en katt. När jag sa att jag vägrade göra det och att jag inte ens kan ta mig utanför avdelningen sa de att de skulle göra illa min yngre syster om jag inte skadade en personal. Jag blev helt hysterisk och allting slutade i bälte och medicin. Min syster är okej. Nu ska jag försöka sova vidare, jag är helt slut.
Allmänt | |
#1 - - Viljaleva.devote.se:

Det är helt sjukt hur de använder bältning fortfarande. Drömmet mardrömmar om psykiatrin nästan varje natt. Och jag blev bara bältad en gång. Ptsd är vad man får. Kram på dig och kämpa på<3

Svar: Usch, vad tråkigt att du har råkat ut för detta. Det finns inget "bara" en gång. Det är inte mindre hemskt för det. Jag hoppas att du får chans att bearbeta det. Jag vet inte om du ser det här svaret, men stor kram. <3
Lisa

#2 - - Viljaleva.devote.se:

Jo jag såg svaret. Det som gör mig mest arg är att på Island brände de bältsängarna på 30-talet o har inte använt tvångsåtgärder sedan dess. Ibland kan de hålla en person men det brukar inte behövas mer än tio minuter. De har högre personaltäthet o mer utbildning istället. Jag har trots mitt mående utbildat mig till mentalskötare men så länge de använder bälting så tänker jag inte jobba på psyk utan kanske på behandlingshem. Kram<3

Svar: Hej! Vad "kul" med någon som är så insatt i frågan om bältesläggning. Jag förstår att du har läst en del om det, och gissar att det är Anneli Jäderhoms och Linda W-någonting's (de som har kampanjen no more) information du har tagit del av, medvetet eller omedvetet. De var nämligen på Island tillsammans och efter det kom all denna information som du skriver ut. Jag har hyfsat mycket kontakt med dem och de båda har besökt mig på sjukhuset. Anneli kom hit på julafton. Om du inte förstår ett ord av vad jag skriver nu (haha) så kan du gå in på no-more.se. Där finns mycket att läsa och en namninsamling mot bältesläggning att skriva på.
Får jag fråga hur gammal du är och hur du mår idag? Hur går skötare-yrket ihop med ditt eget mående?
Stor kram
Lisa

#3 - - Christian :

Hej, jag har tänkt på dig och inte sett nåt inlägg på ett tag. Vill bara se så du är okej? <3

Svar: Men åh, fina du. Att du ens tänker på mig. <3 Jag är inte särskilt stabil för tillfället, så all kraft går åt till att undvika bältessängen. Har mycket dissociationer som tar över. Hur är det med dig?
Lisa

#4 - - Christian Brandin:

Ja det är klart jag gör, jag tycker ju om dig! Kan jag hjälpa dig på nåt sätt? Jo med mig är det okej!

Svar: Blir glad bara av att du skriver! Skönt att det är okej med dig!
Lisa

Upp