Uppdatering

Idag har jag fått min tredje och näst sista ECT-behandling, och har också träffat min blivande behandlare. Hon är arbetsterapeut i grunden, men har jobbat med DBT (dialektisk beteendeterapi), som är det jag kommer att få, i tre år. Vi kommer att ses här på avdelningen en gång i veckan och kommer troligen hålla på fram till sommaren. Jag känner mig extremt omotiverad, men jag vet att det finns folk som skulle döda för min chans, och då kan jag inte bara motsätta mig behandlingen. Vi börjar om två veckor.

En gång i veckan kommer min kontaktperson från boendet hit, en gång sjunger jag ihop med en sjuksköterska som spelar gitarr, två gånger har jag läkarsamtal och på fredagarna bakar jag till och är med på avdelningens fredagsfika. Det är väl ungefär så min situation ser ut nu.


Allmänt | |
#1 - - Malin:

Låter som det börjar hända positiva saker! Bli inte rädd för det utan försök se det som möjligheter. Ta vara på allt vad de har att erbjuda. Försök att inte gå med din dödslängtan utan kämpa emot de tankarna. Jag et hur det är när de tankarna har tagit all plats i huvudet. Men låt de inte få förstöra för dig. Önskar jag kunde ge dig en kram och lite kämpar glöd! Jag ville heller inte leva. Inget av mig ville leva. Men idag är jag glad för att jag faktiskt lever. Fast det var en hård o tuff väg som inte alltid än är lätt. Men det är värt det!!!

Svar: Tusen tack för din kommentar!
Lisa

#2 - - Malin:

Fast jag varit i din sitts så vet man inte ändå vad man ska säga för att nå in så din kämpar glöd vaknar.
Kan ju bara berätta att det GÅR!!!
Vad fint du ritat. Skulle det inte vara kul att gå en målarkurs på folkhögskola?
Jag gick på en jättebra folkhögskola som heter Löftadalens folkhögskola. Precis vid havet på en klippa.
Det hjälpte mig mycket!!! Vet att du har långt kvar dit, men med drömmar kan man hitta styrka. KRAM

#3 - - Malin:

Att vara i friska sammanhang har fått mig att komma ur det sjuka. Sen har jag kvar vissa problem, men jag har ett liv som jag är nöjd med. Att komma ifrån ångest handlar mycket om att utsätta sig för det som skapar ångesten. Hårt, men effektivt!

Upp