Världens tråkigaste uppdatering

Kort uppdatering.

Jag testade en vid behovs-medicin några dagar i streck, och sedan fick jag biverkningar. Medicinen heter Risperidon (Risperidal) och biverkningarna jag fått är att jag inte kan kissa ordentligt. Risperidon ingår i en grupp läkemedel som kallas neuroleptika. Det är egentligen mot psykoser, men kan ofta användas i andra syften också. Hur som helst plockade läkaren bort medicinen direkt, men sa samtidigt att om symtomen inte försvinner måste hon dra ner på min andra vid behovs-medicin, Olanzapin (Zyprexa), som också är neuroleptika.

Grejen är bara att jag MÅSTE ha Olanzapin för att överhuvudtaget klara av dagen. Därför har jag hela helgen ätit så lite Olanzapin det bara gått, för att symtomen ska försvinna (vilket de inte gjort) och för att "bevisa" för läkaren att det inte är Olanzapin som är boven i dramat. Detta har resulterat i tre långa bältesläggningar varje dag och jag är totalt slutkörd.

I morgon (eller i övermorgon) är det vägning, och har jag gått upp i vikt då slutar jag äta. Då slutar jag också att prata helt och hållet, för jag orkar inga diskussioner. Det sitter redan tre stora lappar med röda bokstäver och texten: "Prata inte med mig!!!" på min vägg, men det respekteras inte. Nu får det för fan vara nog.

Nu ska jag inte tråka ut er mer.
Allmänt | |
Upp