Avdelningsbyte

I tisdags fick jag ett chockerande besked. Den 1 november byter jag avdelning, efter att ha varit här i ca 2 år och 5 månader. Anledningen är att detta egentligen inte är min hemavdelning längre. Till en början kom jag hit för anorexia, men nu är jag här av andra anledningar. Därför har beslutet fattats att de nu flytta mig.
Jag vet inte vad jag tycker om det. Jag är verkligen livrädd efter att ha varit här så (om än alldeles för) länge, men samtidigt kanske jag får en nystart och hamnar på en avdelning där de faktiskt kan min problematik.
Jag ska träffa min nya läkare nästa vecka och även göra studiebesök på avdelningen, och tanken är att allt ska bli så likt här som möjligt. Men ja... Jag är så stressad och orolig att jag vill kräkas.

Allmänt | |
#1 - - Sara:

Ska du vara kvar på samma sjukhus?

Svar: Ja.
Lisa

#2 - - Sara:

Va skönt! För S jämfört med Ö är hemskt!!! Hopps det blir bra på nya avd! Lycka till!

Svar: Tack så hemskt mycket!
Lisa

#3 - - Anonym:

363 är en bra avdelning! Det finns underbar personal där! Jag hatade den avdelningen först men jag tycker den är bra! Jag brukar mest vara på 361. Men vart på 363 en del också...det blir bra!

Svar: Men åh, vad skönt att höra! Tack!
Lisa

Upp