Möte inför flytt

Idag har det varit möte med mig, mamma, min läkare, en personal, verksamhetschefen på den nya avdelningen och min nya läkare. Det kändes väldigt bra. Jag flyttar 1 november, men kommer att ha kontakt med både min nuvarande läkare och min blivande läkare november ut.

Jag kommer för första gången på flera år att få lägga upp och ansvara för min egen mat själv. Det känns jättebra. Som det ser ut nu är det alltid en person som lägger upp maten åt mig och mäter upp den med decilitermått, som man ofta gör med folk som har ätstörningar. Jag kommer att använda ögonmåttet och ser det som ett ypperligt tillfälle att öva när det är under så kontrollerade former. Jag kommer att fortsätta vägas en gång i veckan så att vi ser att det fungerar. Jag vill och tror allt att jag kommer att fixa det!

Målsättningen är att allt annat ska bli så likt som på den här avdelningen som möjligt till en början. Det känns tryggt.

Under första månaden kommer jag att ha två eller tre kontaktpersoner för att jag ska få några jag kan känna mig trygg med. Sedan kommer det att utvärderas, och när det känns lämpligt kommer det bli som jag har det här, att jag har olika kontaktpersoner varje dag. Att det inte sker till en början är för att det är så otroligt många nya personer att lära känna. Därför var det här upplägget mitt eget förslag.

Jag kommer att fortsätta åka till min lägenhet en natt varannan helg, under förutsättning att jag är i skick för det.

Jag tycker att det hela känns bra!

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Vad bra det låter!!!

Svar: Ja!
Lisa

#2 - - Sara:

Härligt att höra! Håller alla tummar för att det blir bra för dig!
Kram.

Svar: Tack!
Kram
Lisa

#3 - - Elsie:

Hej, ville berätta för dig att jag är inlagd på Capio anorexicentrum sedan ett par dagar. Lycka till med "flytt"!

Svar: Åh, Capio ska vara bra! Har flera vänner som har varit i Varberg. Hur känns det? Kämpa på!
Kramar
Lisa

Upp