Känslokartläggning 24/8 (igår)

Det här var en minst sagt intressant dag... Humörsvängningar deluxe.

Kl 07:55
(Vägning.)
Har gått NER 2 hg. Hur kan jag gå NER i vikt när jag har lagt till en macka på matschemat och borde ha gått upp?

Vet inte riktigt hur jag känner mig än. Har mina aningar, men vågar inte säga något.

Kl 08:25
Det känns dåligt samtidigt som jag är upprymd. Det här är inte bra...

Kl 09:00
Ska lyssna på musik och bara stänga av allting. Har alldeles för starka intensiva glada och negativa känslor samtidigt. Det är kaos i mig.

Kl 11:25
Har sovit en stund. Nu är det inte lika rörigt i huvudet och känslorna längre.

Kl 12:00
Mår hyfsat, vågar inte känna efter.

Kl 12:40
Mår dåligt. Det känns som ett mörker inuti.

Kl 13:15
Mår ännu sämre. Det känns som att det är massor av negativa känslor som inte får komma fram.

Kl 13:45
Håller upp en glad fasad för att inte börja gråta. Orkar ingenting.

Kl 15:20
Känner mig blandad (ledsen/glad). Glada känslor exploderar inuti. Upprymd.

Kl 16:35
Upprymd. Glada känslor exploderar fortfarande inuti. Det spritter i hela mig. Får massor av idéer. Samtidigt är det något mörkt som drar i mig.

(Tappade kontrollen; sprang ut i läkarkorridoren och låg och gapskrattade på golvet.)

Kl 17:10
Fick just 150 mg Seroquel.
(Läkaren tyckte troligen att jag var för speedad.)

Kl 17:30
Har så mycket energi och känslor i kroppen att jag håller på att sprängas. Får konstiga idéer och impulser, höll på att pussa "Göran" (en äldre sjuksköterska jag som jag ogillar). Har tusentals tankar i huvudet. Är jätteglad. Allt går i 180 km/h. Livet är perfekt.

(Ville ut och röja på avdelningen, skrattade oavbrutet, klättrade på rummets inredning, fick hög puls, lyssnade inte på någon personal, betedde mig omoget, var intensiv, blev omöjlig att ha att göra med...)

Kl 20:55
Personalen tyckte att mitt glada mående gick över styr och la mig i bälte och gav mig en injektion Zyprexa. Hade ingen kontroll över mig själv och var inte fullt medveten om mina handlingar.

Nu är mest ledsen.

Kl 23:00
Kan inte andas. Får panik.

(Fick Stesolid och Imovane, borstade tänderna, bytte om, gick och la mig och somnade.)

Här klättrade jag upp. Kunde sedan inte komma ner... Det "konstiga" när jag får sådana här ryck är att de kommer just när det varit som värst, och då vänder det på en dag. På precis samma sätt som det kan vända åt andra hållet, och då blir det farligt. Mina mediciner är under höjning, men det vore kanske bra att få igång den där personlighetsstörnings-utredningen snart trots allt, ifall det nu skulle bero på något sådant. Jag vet inte.
Allmänt | |
Upp