Världens bästa läkare

Som jag skrev i förra inlägget mailade jag min gamla läkare från BUP-akuten igår och bad att få träffa henne, och tror ni inte att den underbara människan tog sig tid för att komma hit idag? Jag är så himla tacksam över att ha henne kvar på ett hörn även om jag inte längre tillhör BUP!

Vi hade ett jättebra samtal. Hon sa PRECIS det jag har försökt övertyga min nuvarande läkare om hela tiden utifrån min känsla, och jag känner mig inte alls längre osäker över min situation, vilket jag har gjort när alla läkare som inte känner mig har kommit med olika bud. Det har gjort mig helt galen. BUP-läkaren håller fortfarande fast vid de diagnoser jag fick på BUP: Asperger, ätstörning och bipolär sjukdom typ 2, men att jag nu UTÖVER dessa diagnoser även stämmer in på personlighetsstörningar (hon tror tre stycken), vilket inte gick att diagnostisera när jag var barn på BUP. Anledningen till personlighetsstörningarna är att jag har vuxit upp på BUP i en onormal miljö och inte har utvecklats som andra, och då får man rimligtvis en störd personlighet.

Det är verkligen himla synd att det inte är hennes ord som gäller nu, eftersom det inte är hon som är min ansvariga läkare... Men om det går enligt planerna kommer hon att prata med läkaren i Karlstad, och då kanske det trots allt inte spelar så stor roll vad min nuvarande läkare säger, hoppas jag... BUP-läkaren tänkte åka till Karlstad och prata med läkaren där på plats, och efter besöket komma och hälsa på mig i min lägenhet. Det finns verkligen vissa eldsjälar mitt i allt elände!
Allmänt | |
#1 - - Allt oviktigt:

Oj det låter som en läkare som verkligen bryr sig om sina patienter(och fd patienter). Håller tummarna för att dina nuvarande läkare lyssnar på henne

Svar: Ja, hon är en hjältinna!
Lisa

Upp