Det går inte att lita på någon

Idag har jag varit inlagd med extravak i ett och ett halvt år.

Allt är hopplöst. Efter de misslyckade permissionerna till boendet i Värmland (som jag inte ens vill tillbaka till) i somras sa läkaren här på avdelningen till slut stopp för att jag inte kommer klara mig utanför sjukhusväggarna innan jag har fått någon typ av hjälp. Det bestämdes att en psykolog från öppenvården skulle komma hit för att göra en personlighetsstörningsutredning på mig och sedan skulle jag få någon form av psykoterapi I SYFTE att klara av boendet. Men förra veckan frågade jag läkaren när hon tror, om hon bara får gissa, att jag skrivs ut. Svaret var i december. Saken är bara den att utredningen inte ens är färdig, och jag kommer få resultatet av den den 18 november. Det kommer ju inte hinnas med någon psykoterapi. De gör att jag faller mellanstolarna igen.

Som jag har skrivit tidigare är jag inte motiverad till någon psykoterapi eller att släppa in en ny människa i mitt liv när personen ändå bara kommer att försvinna med en gång, och sedan vill jag inte ens leva. Men det är själva principen att det känns som att avdelningen bara sviker mig. 

-----------------------------------------
Vill än en gång påminna om mitt Instagram-konto. Jag är både mer aktiv och öppen om vem jag är där. @dunkdunkblogg är det som gäller!
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Blir helt chockad när jag läser om hur du har det. Du är dessutom den andra bloggen som berättar liknande saker. :-( Vad fan håller vården på med?!? Det begriper inte jag. Mina djupaste sympatier. <3

Svar: Tack så mycket. <3
Lisa

Upp