Kaffe?

Jag ligger tyst under täcket i mitt mörka rum. Jag ska just gå ut till köket för att värma min vetekudde. Jag tittar på klockan som visar 16:00 och kommer på att det borde finnas kaffe kvar där ute. Åh, vad gott det skulle vara med kaffe. Då kan jag ta det på samma gång som jag värmer kudden. Fast... Då kanske alla tror att jag dricker bara för att dämpa hungerkänslor. Att jag är hungrig och inte kan stå emot. Det vore katastrof. Hunger är bara för de svaga. Och jag är inte svag.

Jag reser mig upp med kudden i handen och är precis på väg att gå ut när vaket frågar om hon inte ska larma på en annan personal, så att denne kan värma kudden åt mig. Eftersom jag helt har slutat prata rycker jag bara på axlarna, men vill innerst inne gå ut själv och få det där satans kaffet. Personalen tar fram sitt lilla larm och trycker på knapparna, det piper till och surrar, och en kvinna kommer in och hämtar min kudde. Några minuter senare är hon tillbaka med den varma kudden.

Det blev inget kaffe den här gången, men det kanske är lika bra. Ingen ska få tro att jag är svag, för JAG är inte svag.
Allmänt | |
#1 - - Malin:

Gumman, man är inte svag för att man är sugen på kaffe. Du är värd att dricka kaffe när du själv vill. Skit i alla andra. Det är ditt liv. Du är huvudpersonen i det.

Svar: Jag tycker inte att jag är svag för att dricka kaffe, jag vill inte att andra ska se det som svagt.
Lisa

#2 - - N:

Du är inte svag du är BÄST ! <3

Svar: Kram till dig. <3
Lisa

#3 - - Anonym:

Är det du som är Lisa från podden?

Svar: Ja. :) Hur visste du det?
Lisa

Upp