Vila i frid

Sent igår kväll somnade min fina farfar in. Mardrömmen jag fasat för i hela mitt liv. Han är den första nära personen som går bort för mig. De andra, ytterst få personerna som dött, har varit lite mer på håll. Jag skulle ha åkt till Oslo och sjungit för honom på hans sjukhem för ett år sedan, men istället blev jag själv sjuk och allt fick ställas in. Sista gången jag träffade honom var i slutet av december 2013. Han var väldigt dålig, så jag bestämde mig för att åka dit. Han hade haft både cancer, lunginflammation och blodförgiftning på samma gång, och hade verkligen varit nära att stryka med, så jag visste inte alls i vilket skick han skulle vara när jag kom dit. Jag minns den lite nervösa, spända känslan när vi stod i den stora hissen på väg upp - jag hade inte en aning om vad som väntade på hans rum. Men när hissdörrarna öppnades satt han där! Han satt där och väntade, och i samma stund som vi såg varandra hoppade han till av glädje! Han blev så glad att han helt tappade kontrollen över sin reaktion, och jag reagerade troligen likadant. Vi båda höll på att börja gråta. Det är bland de finaste ögonblicken jag minns i mitt liv.

Nu är han borta. Jag lever i något slags förnekelse. Jag känner ingenting. Jag är inte ledsen och tänker knappt på det. Det bara knackar på då och då, i ytterst korta stunder, men då slår jag bort det och fortsätter som om ingenting har hänt. Jag är bara tom. Helt tom. Jag är livrädd för vad som händer när det verkligen kommer ikapp. Tänk om jag blir så ledsen att jag aldrig blir glad igen. Samtidigt vet jag att det här är en del av livet. Något som alla går igenom, många gånger, fast med olika personer. Och folk blir glada igen. De blir faktiskt det, och de överlever. De tar sig igenom det. Och det kommer jag också att göra.

Jag tänker i alla fall minnas honom med glädje - inte med sorg. Han har alltid gett mig glädje, och det förändras inte bara för att han är död. Jag är så otroligt glad att jag fick en så fin farfar.

I morgon flyttar jag!
Allmänt | |
#1 - - Nervgas:

Åh :( beklagar sorgen

Svar: Tack. <3
Lisa

#2 - - Sskadad :

Beklagar :( <3

Svar: Tack, fina du. <3
Lisa

#3 - - Osynliga bekännelser:

Jobbigaste jobbiga. Beklagar din förlust.

Svar: Tack så mycket. <3
Lisa

#4 - - MissManic:

Så ledsen för din skull.. ♥

Svar: <3
Lisa

Upp