Fly

Jag har haft konstant huvudvärk och illamående i fem dagar. Huvudet dunkar och jag vill bara spy. Är så spänd i ryggen att axlarna känns som sten. Jag önskar att jag blev magsjuk så att jag slapp behålla maten.
 
Ätandet är jobbigt och jag känner mig stor och svullen. Jag är inne i en sämre period i det mentala kring ätstörningen, förmodligen till stor del för att jag mår dåligt. Till råga på det verkar det vara något fel på min kropp som gör att jag plötsligt går upp i vikt. Portionerna är för stora och jag får pina i mig dem med vetskapen om att de nästan hundra procent säkert kommer leda till viktuppgång. Under måltid efter måltid känner jag bara "Nej, det här går inte". Jag har redan nått min målvikt och är lovad att få stanna på den. Går jag över BMI 18,3 regleras matschemat ner, så är det sagt. Men det är just nu redan nerreducerat och jag går ändå upp i vikt - ett hekto räknas som viktuppgång om man inte har fullt matschema, så jag vet inte vad mer som kan göras.
 
Jag förstår inte vad som händer. Varje måltid jag får tycks bara vara det jag anser vara "viktuppgångsmat", eller för stora portioner. Vad sysslar de med? Vill hela världen jävlas med mig och förstöra för mig? Plåga mig till det yttersta och skratta åt mig när jag ställer mig på vågen? Jag klarar inte av det här. Jag står inte ut. JAG STÅR VERKLIGEN INTE UT. Jag vill bara hoppa av allting och inte vara med mer. Begrava mig och aldrig vakna upp igen. Försvinna från denna värld för alltid. Jag orkar inte mer.
 
Det är ytterst få personer som vet vad jag gör i hemlighet. Hur jag skickar avklädda bilder på mig själv till män som ibland pressar mig och säger att de ska betala. Jag vet från början att de inte kommer göra det, men jag låtsas att tro dem för att kunna fortsätta. Det har hållit på i drygt ett år. Eftersom jag varit så övervakad under min sjukhusvistelse har jag inte kunnat ta några nya bilder, och har därmed tappat kontakten med flera av dem jag skickat till. Men för några dagar sedan när mamma var här smet jag in på toaletten och knäppte några kort med mobilen, skickade sedan iväg dem till en man som jag visste väntade. Den här gången var det en 34-åring. Han hade familj och barn, och var inte så elak. Han ställde inga pressande intima frågor eller så.
 
Eftersom jag vet att vi snart ska börja trappa ut vaket har jag börjat leta nya kontakter över internet. Egentligen vill jag inte alls göra det här, jag känner ett enormt äckel och obehag. Jag försöker att inte tänka på vad som eventuellt händer med bilderna efteråt. Eller videorna jag spelade in på behandlingshemmet. Jag försöker att bara stänga av allting. Försöker att skärma av allt, inte kännas vid det, glömma bort varje gång som om det aldrig hade hänt. Men det här är det enda sättet jag har att skada mig själv på när jag inte kan skada mig fysiskt. Och då har jag inget val.
Allmänt | |
#1 - - Skåne:

Hej!
Det här blir en rätt lång kommentar och kanske rätt korkad i en del stycken kommer du kanske att tycka.
Jag skyller på att jag är kille som vanligt:-)
Först det där med maten. Har själv aldrig haft ätstörning så jag förstår nog inte helt hur det känns.
Du har alltså en fixerad BMI som väl är något av en kompromiss. Kan tänka mig att läkarna vill att du ska öka medan du själv hade velat ligga lägre?
Jag tror som du i det fallet, att du tycker att det är jobbigt beror på att du inte mår helt okey just nu.
Är du förbjuden att motionera eller träna? Brukar ju vara ett bra sätt att både hålla vikten och stärka humöret.
Sedan får jag säga att du är stark som skriver om dina avklädda bilder och hur du känner äckel men inte kan låta bli.
Verkar tyvärr vara rätt vanligt hos tjejer som mår dåligt. Antingen söker man bekräftelse och hoppas på att männen gillar en eller också som du skriver vill man skada sig själv.
Vet du vad? Du behöver inte straffa dig själv eller känna dig värdelös. Det är du nämligen inte!
När till och med jag som aldrig träffat dig Irl tycker och vet hur fin och värdefull du är, tänk då hur många andra det finns som tycker samma!
En trasig ängel är ändå en ängel:-)

Svar: Tack för din kommentar, fina du.
Läkaren och alla andra är helt med på att jag ska få hålla ett BMI på mellan 18-18,3 (även om det egentligen inte är min idealvikt, men jag har haft samma deal sedan BUP = tre år nu, och min kropp fungerar fullt som den ska på den vikten och det är inga problem så sett). Ingen är inne på att jag ska gå upp ett gram till. 18 är avdelningens slut-BMI och vanligtvis skrivs ätstörningspatienter ut så fort de har nått 18. Jag har bara råkat blivit kvar av andra orsaker.
Med tanke på att jag knappt får lämna rummet finns det inte en chans att jag skulle kunna börja träna, men det skulle heller inte fungera i och med att jag har haft ett träningsberoende. Jag kan knappt gå till bilen utan att allt drar igång, jag är som en nykter alkoholist som börjar dricka alkohol. Jag får inget sunt förhållningssätt till träning och rörelse och det är givetvis något jag måste ta tag i. Men inte här och nu, det är ett för tidigt stadium, och det fungerar inte innan jag får hjälp på riktigt. Det måste bli ett framtida projekt. Annars är tanken bra, för kroppen är trots allt gjord för att användas.
Kram
Dunk dunk.

#2 - - Skåne:

Hej igen!
Över till något som jag hoppas att du kommer att tycka om!
Du tipsade ju mig om lite bra musik för ett tag sedan så jag tänkte kvittera vänligheten:-)
Brukar du göra som jag ibland? Snurra rundor på youtube och kolla olika musikvideor?
Skojigt som jag tycker är att jämföra olika versioner av samma låt. Så här kan du roa dig lite om du vill, inget tvång:-)
Vilken version är bäst?
Hallelujah: Rufus Wainwright, Leonard Cohen, Amanda Jenssen.
Sweet Dreams: Eurythmics, Emely Browning, Marilyn Manson.
Paint it black: Rolling Stones, Incubus Succubus, Nightcore.
My Immortal: Evanescence, Linus Svenning, Kasia Popowska.
Umbrella: Rihanna, Lillasyster, Vanilla Sky.
Speciellt Umbrella och de tre olika videorna är roliga.
Ta nu hand om dig och tänk på att du är värdefull!

Svar: Åh, det här ska bli spännande! Låt se...

Hallelujah: Det går ju inte att inte älska Amanda Jenssens version. Jag minns när hon sjöng den i Idol. Har du förresten hört jul-versionen av låten som spridits? Här är länk: http://youtu.be/7GSTH3G1YIs
Sweet dreams: Marilyn Manson före Emily Browning.
Paint it black: Nightcore! Tyckte texten framgick bäst där. Och Inkukubus Sukkubus. Beror på vad man känner för!
My Immortal - Evanescence
Umbrella: Rihanna, men den är så uttjatad att jag hellre skulle föredra att lyssna på Lillasyster. För ett antal år sedan älskade jag den här: http://youtu.be/69DN39sF4U4

Kram på dig!
Dunk dunk.

#3 - - Skåne:

Hej vännen!
Hoppas att det är bra med dig idag?
Roligt att du gillade mina frågor om olika musikversioner:-)
Jag tänkte att tiden kanske går lite långsamt inne hos dig, så för att roa dig har jag lite kluriga frågor till dig!
Har försökt ta lite äldre och kända svenska saker.
Carola, två låtar: Sådan ska du nog akta dig för enligt mamma. Släpper du en brakare när du är med en kompis blir hon kanske fångad...
Veronica Maggio: Lucifer in the street.
Håkan Hellström: Varför har Argentina och Göteborg tårar gemensamt?
Lars Winnerbäck: Tvåa på Svensktoppen genom tiderna med?
Miss Li: Vad heter hon egentligen och vilken låt med henne får en att tänka på choklad?
Kent: Vapen & Ammunition. Varför tänker jag på Butch Cassidy när jag hör en viss låt?
Amanda Jenssen: Vad gräver hon och Orup efter?
Roxette: Utseendet!
Ett anagram kommer nu! Artist och låt tack: Bryno med Nebime!
Abbalåtar: tre stycken, Ge mig, ge mig, ge mig! Banan! Mobilönskan?
Ted Gärdestad: Klarar du den här är du bra! Vad har Ted och varulven gemensamt:-)
Ska bli roligt att se hur många du klarar. Om inte annat så hoppas jag att du haft skoj en stund!
( Du har lov att slå mig i huvudet med en kudde om du tycker att jag är knäpp, haha)
Kjam och pöss:-)

Svar: Haha, åh. Jag orkar inte göra detta nu, men vi får se dem.
Kram
Dunk dunk.

#4 - - mary:

Skickar en virituell kram

Svar: Tar emot!
Dunk dunk.

#5 - - Josefin Eriksson:

<3

Svar: <3
Lisa

Upp