PIVA för tredje gången på en vecka

I fredags var det kaos. Personalen höll fast mig i över 6 timmar. Efter halva tiden kom en sjuksköterska och gav mig en injektion, som inte hjälpte. Kockan 03:00 kom polisen och körde mig till PIVA. Jag fick handfängsel i bilen. På lördagen skrevs jag ut.

Senare på dagen rymde jag för att hoppa från bron. Jag blev körd till PIVA igen. Där hängde jag mig i duschen. Det blev kaos och började tjuta på hela avdelningen, personalen kom springandes från alla håll och satte på mig syrgas. Sedan lyfte de upp mig i sängen där jag fick en injektion. Fick extravak och somnade. Sov nästan hela dagen efter. Idag hade jag läkarsamtal. Kände ännu större hopplöshet efteråt. Blev hysterisk och hamnade i bältessäng. Låg där i 1 timme och 45 minuter, sedan skrevs jag ut.

Nu sitter jag i lägenheten, och ingenting går ihop. Jag är så himla förtvivlad. Jag har det så himla bra här, ändå vill jag bara dö. Jag orkar inte mer.
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Är det verkligen bra att du får den friheten du har nu i hemmet om du riskerar att dö? Är inte, inlåst som innan, bättre för din och andras säkerhet? <3

Svar: Det här är en övergångsperiod. Det är så här för att allt är nytt. Det är jag ganska säker på. <3
Lisa

#2 - - Anonym:

Vad är Piva för någonting? Var rädd om dig! Kram!

Svar: Psykiatrisk akutvårdsavdelning!
Lisa

#3 - - Maria:

Kära du, vilken tur att du misslyckades! Finns många runt dig som bryr sig om dig även fast det inte alltid känns så.

Svar: <3
Lisa

#4 - - Lisa:

Var rädd om dig, Lisa <3

Svar: <3
Lisa

#5 - - Åsa:

Att lägga en ung tjej i bältessäng i nästan två timmar och sedan skriva ut henne är ta mig tusan skandal. Psykvården fungerar inte. Det är hemskt. Jag var inlagd för någon vecka sedan. Frivilligt. Skrev ut mig trots att jag borde varit kvar. Läkaren skrev ut mig. Men det höll på att bli LPT. Nu sitter jag hemma med ångest och panik. Får besök av min moster några dagar så jag kommer ha lite sällskap. Men sedan då... Ingen samtalskontakt, ingen läkartid. Allt med psykvården är fruktansvärt fel.

Du MÅSTE leva. Du MÅSTE kämpa! Om du tar livet av dig får du ingen chans att försöka få ett värdigt liv. Försök, snälla försök! Det hemmet du är på verkar du tycka är bra. Låt dem hjälpa dig! Släpp allt, berätta vad du tänker på, be dem hålla om dig istället för att hålla fast. Man får bara mer panik av att bli fasthållen. Är du på hemmet friviligt? Får de hålla fast folk på behandlingshem?

Svar: Tusen tack för du lägger ner tid på att skriva till mig. Det värmer verkligen, och du är så klok. Jag är jätteledsen att du har det så jobbigt. Har du ringt för att få någon tid till psyk? Det borde inte behövas...

Jag trivs jättebra. Jag vet inte om de får hålla fast - jag trodde INTE det. Men jag vet att de gör det för mitt bästa.

Ta för allt i världen hand om dig. Du är värdefull.
Kram
Lisa

#6 - - Sskadad:

Kämpa på vännen! Ge inte upp! <3

Svar: Stor kram!
Lisa

#7 - - bulldozer.blogg.se:

Alla mina tankar går till dig ikväll. <3

Svar: Tack, finaste du. <3
Lisa

#8 - - MissManic:

KÄMPA!! ♥ ♥

Svar: Underbara du. ❤️
Lisa

Upp