Valborg

På Valborg för två år sedan skulle jag uppträda vid en majbrasa. Jag skulle sjunga "Slå dig fri" ("Let it go") från filmen Frost (Frozen) solo, och ett par andra låtar ihop med några andra. Men när vi repade sista gången hade jag ingen kraft kvar i rösten och ganska direkt efter det blev jag sängliggande, eller rättare sagt soffliggande, för jag orkade inte ta mig upp till mitt rum på behandlingshemmets övervåning. Ätstörningen hade tagit mig helt.

När vi väl skulle uppträda fick jag ett ultimatum; att dricka ett glas ProViva eller stanna hemma. ProVivan ställdes fram på andra sidan soffbordet och personalen väntade. Jag kunde knappt stå. Knappt sitta. Jag vet inte hur många dagar sedan det var jag åt senast och jag hade precis slutat att dricka helt. Det blev ingen ProViva. Och inget uppträdande. Men det var kanske lika bra, för jag hade aldrig klarat av det. Kort efter blev jag inlagd och här är jag kvar.



Allmänt | |
Upp