Jag mår PISS

Jag fick fem ECT-behandlingar allt som allt med jättegott resultat, men nu har det gått två och en halv vecka och effekten har redan försvunnit. Allt är outhärdligt precis hela tiden, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min kontaktperson verkar nästan tycka att jag är ännu sämre nu än före behandlingen. JAG ORKAR INTE MER.

Igår skadade jag mig med mig med en vass matkniv jag fick in på rummet (trots vaket), blev därefter bältad två gånger när jag inte lät såret vara och fick sedan sy. Det var nog ett sätt att sabba för mig själv. Läkaren sa på förra samtalet att jag KANSKE skulle få åka iväg och åka skridskor (jag har tidigare åkt konståkning, vilket var hela mitt liv) om jag skötte mig i en vecka, men kravet blev för stort och istället för att misslyckas var det lättare att sabba allting själv. Nu är min kontaktperson helt jävla uppgiven och vet inte hur hon ska förhålla sig till mig - hon som typ är den viktigaste personen i mitt liv. Alltså jag verkligen älskar henne. Men nu säger hon att hon måste "tänka om" och att hon inte vet hur hon ska hjälpa mig. Den sista tiden har hon varit mycket mer oengagerad, inte verkat lika entusiastisk hos mig och inte tagit några initiativ till att prata. Det gör mig helt förtvivlad. Jag vill bara vara med henne hela tiden och att allt ska vara som förut. Men nu är det inte det.

Allt är bara piss.


Allmänt | |
#1 - - Åsa:

Jag minns första gången jag var inlagd på bup och jag och mamma gick en promenad runt sjukhuset och vi såg en röd ros, mamma sa ser du så fint den röda rosen lyser mot den vita snön. Jag svarade: Ser du inte att rosen är svart! Det är många år sedan jag var 17 år. Lika många år har gått, igår var jag ute på en promenad då såg jag svarta nypon började storgråta. Kände bara hjälp mig!

Bilden du lagt ut säger precis detsamma: Hjälp mig!
Kämpa du måste ta dig utanför väggarna och få ett liv. Du måste hitta tillbaka. Om du vill tillbaka till konståkningen så kämpa för det! Var du duktig? Vill du inte gå i skola?

Det där är två saker jag själv vill. Jag vill åka konståkning i en vuxengrupp, åkte när jag var yngre. Jag vill gå i skolan!
Jag ska göra allt det där, snart.... läs gärna min blogg! Kram//

#2 - - Malin:

Hej

Konstigt. Jag fick underhållsbehandling efter en lång rad ECT behandlingar. Varför släpper de dig efter 5?

Svar: Det skulle jag också fått när jag var på BUP och fick ECT, men vi fick avbryta för att jag fick sådan extrem minnesförlust. Men jag förstår inte heller varför jag bara får fem behandlingar. Jag fick ju många fler när jag var 16 år! Hur kan läkaren då tycka att jag är för ung???
Lisa

#3 - - Vägen tillbaka:

Förstår att du har det jobbigt och det har även de personer som finns omkring dig. Även om din kontaktperson är professionell så påverkas hon av att du mår dåligt eftersom hon så gärna vill hjälpa dig. Hon kommer säkerligen att prata mer med dig igen, bara hon fått en liten paus. Men jag förstår din känsla, att det känns jobbigt att hon dragit sig undan.

Vill passa på att påminna dig igen om att försöka att inte skriva ut vad du använt för att skada dig själv då det kan ge andra ideer..

Ta hand om dig.

Svar: Tack, ska tänka på det.
Kram
Lisa

Upp