Terapi kan dö

Idag hade jag första riktiga samtalet med min terapeut. Hon är DBT-utbildad, men det är inte ren DBT jag kommer få. Det kändes inte ett dugg bra. Efteråt gallskrek jag konstant i två timmar och fick både Stesolid, Iktorivil och Olanzapin. Jag var jätteledsen och allt jag behövde var någon som tröstade mig, men istället försökte personalen hitta alla möjliga vägar för att få bälta mig. Jag är så jävla less!

I morgon har jag läkarsamtal. Min kontaktperson (som jag eventuellt ändå ska dissa) är sjuk, så någon annan kommer vara med istället. Jag stressar redan upp mig till tusen. 
Allmänt | |
#1 - - Daniella 🌙:

Har du förklarat för dom vad de behöver göra för att få kontakt med dej när du får panik, liksom ge dom verktygen så du slipper bli bältad för ditt eget bästa? <3

Svar: Jag vet inte själv. :(
Lisa

#2 - - Åsa:

Alltså fattar inte,Om du behöver skrika kan du väl få göra det utan att de ska hitta anledningar att bälta dig. Är det inte bättre att skrika ut sina känslor än att skada sig....
Tror du inte att det kan bli bra med terapin även om terapeuten inte är en ren DBT-terapeut. Snälla ge det en chans. Försök.
Det kanske hjälper. Kanske kan det hjälpa dig att komma där ifrån så att du kan söka en DBT-terapeut på något annat ställe.

Det måste finnas alternativ. KÄMPA!

Svar: Om inte annat skulle jag ju skrika ut allt det där i bältessängen också...
Ja, jag ska ge det en chans, även om det tar emot.
Kram
Lisa

#3 - - MissManic:

Känner igen mig på ett sätt, när det gäller behandlingar och att inte få den hjälp man behöver
http://missmanic.se/hur-lange-till/

Svar: Kram. <3
Lisa

Upp