Bomb

Jag står inte ut. Jag mår så vidrigt så det liknar ingenting. Jag vill bara dö eller skada mig själv. Allt är kaos, men jag är livrädd för att säga till. Jag är rädd att det blir den utlösande faktorn som får bägaren att rinna över, och att jag sedan tappar kontrollen över mig själv - så jag har hållit allting inombords hela dagen. Allt har bara blivit värre ju längre dagen gått. Jag vet inte hur länge till jag kan hålla mig i schack. Det känns som att jag är en tickande bomb som kan explodera när som helst.

Jag behöver hjälp.

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Be om en injektion? Så du kan få lite lugn :( kämpa

Svar: Jag får bara injektioner max varannan dag, och jag fick igår. :(
Lisa

#2 - - Anonym:

Jag tycker de borde skriva ut dig. Det blir ju inte bättre av att du är inlagd. Du har all hjälp som det är möjligt att få som inlagd men det hjälper inte.

Svar: Grejen är att jag är så hospitaliserad att jag inte klarar mig på utsidan. Det är därför läkaren har gjort ett upplägg med att jag får DBT samtidigt som jag är inlagd, bland annat i syfte att jag ska kunna skrivas ut. Men jag måste få lite behandling först.
Lisa

#3 - - N:

Kämpa på bästa duuu!! <3

Svar: Jag försöker. Tack för pepp! <3
Lisa

#4 - - tourette.blogg.se:

Hur länge var dbt uppehållet? Jag hoppas att dbt kommer hjälpa dig. Men det tror jag. Du är stark! Känner igen mig i hur din tillvaro är. Fast jag upplevde det på ett behandlingshem. Den där jäkla maktlösheten. Kram❤️

Svar: Det är en träff 3 augusti och sedan har hon ledigt två veckor till.
Kram
Lisa

#5 - - Anonym:

Hur mår du idag flicka lilla...? 🍓

#6 - - Anna-Lena:

Jag blev "anonym" i mitt inlägg. Det var inte meningen. Anna-Lena heter jag. Hur mår du idag? Hur går det för dig flicka lilla?

Svar: Nu får du ett ärligt svar eftersom du frågade. Just nu mår jag jättedåligt. Vet inte riktigt vad som händer. I tre veckors tid har jag mått katastrofalt och det blir bara värre och värre ju längre dagen går. Det är hemskt. Försöker greppa positiva saker, men det är svårt.
Lisa

#7 - - Anna-Lena:

Står du på någon daglig dos medicin, ex Lithionit el dylikt. Någon stämn stabilisering? Har du en ordentlig diagnos som du tycker är tillförlitlig...? 🕊

Svar: Ja, jag har både litium och Seroquel. Tre av diagnoserna vet jag inte mycket om, men de fyra övriga tycker jag absolut stämmer. Och det gör säkerligen de andra också.
Lisa

#8 - - JustMe:

Hoppas du mår bättre och hoppas du en dag finner frid

Svar: Tusen tack!
Lisa

#9 - - Rita Samir:

hej underbara!
Ser igenom din blogg och känner bara hur illa du mår. Vad kan vi göra för dig så att din vackra, öppna själ kan må bättre i en plats som denna. Jag önskar att jag kunde förstå hur svårt du egentligen har det men det är jätte svårt att förstå! Det enda jag önskar dig är att människor runt omkring kan bära dig i dina svagaste dagar så du känner styrka och stabilitet om dagarna. Önskar dig underbara minuter i resten utav ditt liv och hoppas att du idag mår bättre fina. Att leva med psykisk ohälsa kan vara som jing och jang fast utan att man finner det goda...Man finner bara det dåliga i det goda. Det är svårt! Det ser jag på dig, du är en kämpe och du KÄMPAR! fantastisk kämpe är du fina vän. Försök att vara stark och så glömmer du aldrig att vi FINNS här. Mår du dåligt? Kom till bloggen så får vi ta del av hur du egentligen mår så får vi hjälpa varandra att må bättre! Styrkekramar 💙💙💙💘💘💘💘

Svar: Blir alldeles rörd av din kommentar. Att du överhuvudtaget bryr dig, och sedan skriver så långt. Tappar orden. Stor kram till dig! Och tack! ❤️
Lisa

#10 - - Bella:

Jag finns på sms om du har kvar mitt nr <3

Svar: Tack, Bella. <3
Lisa

Upp