Bomb - trigger warning

Jag är som en tickande bomb. Jag är så glad och "fin" utåt nu, pratar med personalen och är social. Men inombords byggs det bara på mer av allt kaos och det känns som att jag snart kommer explodera. Jag har blivit mer och mer impulsiv sista tiden och måste anstränga mig till max för att kunna stå emot, men jag orkar snart inte mer. Självskadeabstinensen är enorm. Det känns som att hela jag rasar inuti. Att hela mitt inte rämnar.

Jag vet inte hur länge till jag kommer orka att hålla mig i schack. Jag vill krossa porslin, kasta blomkrukor, äta tvättmedel, dricka handdesinfektion, spara tabletter, skära mig, hoppa från balkongen, dö. Men jag håller ihop mig. Och ju mer jag håller ihop mig, desto mer rasar jag, för jag har mindre och mindre kraft att hålla ihop mig med kvar.

Jag klarar snart inte mer. Jag står inte ut. Jag är så himla förstörd, ledsen och förtvivlad. Inuti värker det så mycket att smärtan nästan känns fysiskt. Ta bort mig från mig själv.

Min älskade syster har ett likadant.
Allmänt | |
#1 - - Sskadad:

Det är så mycket man vill skriva men det jag tänkte skriva nu var, om du vill så får du prata med mig, skicka en kommentar eller nåt. Jag finna här! Kram! <3

Svar: Tack, bästa du!
Lisa

#2 - - Anonym:

Flera tips till andra självskadare i detta inlägg.... :/

Svar: Sorry... Alla får läsa på egen risk. Men bra att du säger till. Jag sätter dit en trigger warning.
Lisa

#3 - - E.:

Det är synd att din värld enbart kretsar kring dig själv. Ta inte illa vid dig, men du verkar ha försvunnit i tonårsångest. Men den är helt normal, lovar! Kram, E.

Svar: Det är ingen tonårsångest. Jag har för sjutton haft en så onormal tonår man kan ha.
Lisa

#4 - - E.:

Som sagt, ta inte illa vid dig, men det du känner är "normalt", jag fann tröst i litteraturen och filosofin. Våga vandra i andras tankar och känslor. Tror på att du en dag kommer att förstå.

Svar: Jag förstår helt ärligt inte riktigt kommentaren.
Lisa

#5 - - Anonym:

Herregud. Hur kan man vara så hjärtlös för att kommentera sånt? Kramar från en som förstår <3

Svar: Tack, fina du. Vi alla har olika åsikter, perspektiv på hur saker ska se ut, erfarenheter osv. Men jag tror att du förstår. <3
Lisa

#6 - - E.:

Skönt iaf att du inte tar illa vid dig. Du är INTE onormal, livet rymmer "sjukt" mkt helvete. Så har det gjort i hundratals år. Som tonåring var jag som du inte beredd på de helt normala suicidtankatna, på ångesten. Skadade mig länge, blev gravt sjuk i både anorexia och missbruk, hade svårt att hantera min borderline. Nu vet jag att det är ofta outhärdligt. För alla. Läs Kierkegaard, läs Boye, eller varför inte Edelfeldt?Du kommer att förstå kommentaren, LOVAR. Du blir äldre. Ta hand om dig.

#7 - - Bella:

Seriöst "E" låt Lisa vara! Jag har följt Lisa på sociala medier i flera år och detta är inte "tonårsångest"! Hur kan du bara skriva så?????

Till dig Lisa : Kämpa på! <3

Svar: Jag kämpar. Hoppas att du också gör det. <3
Lisa

#8 - - E.:

Givetvis ska jag inte skriva något mer, om det uppfattas som fel på ngt vis, även om jag inte kan förstå hur ngt av det jag skrivit kan tolkas "negativt"? Vill avslutningsvis ändå poängtera att Lisa INTE är vad ni kallar "onormal", tänker sällan numera i termer som normal, onormal osv.
Ps Lisa, om du vill prata så heter jag elsies.rapheart på Instagram.
Kram,E.

Svar: Tack så mycket!
Lisa

#9 - - N:

Kämpa bästa du , jag tror på dig !! <3
Ps. Otroligt fint armband eller vad det nu är !

Svar: Tack! Armbandet är köpt utav @komigenkitty på Instagram!
Lisa

Upp