Depression

TRIGGER WARNING!

Här är lite tankar och känslor jag har skrivit ner under dagen.

Hopplösheten äter upp mig. Livet i mig försvinner ut ur kroppen. När jag ser mig i spegeln är mina ögon döda. Glädjen i mig dog ut för längesedan. Jag minns inte sista gången jag var glad. Världen har ingen färg. Ingenting har någon mening. Jag kapitulerar. Nu slutar jag att kämpa. Jag orkar inte en dag till. Jag vill bara försvinna.

Jag vill strypa mig. Jag vill aldrig mer låta syre fylla mina lungor. Ingen luft ska få passera mina luftvägar. Jag ser mig själv som livlös när jag blundar. Ett kallt och blekt lik som heter Sigrid. En Sigrid utan själ. En Sigrid som aldrig kommer att gå igen, aldrig skratta, aldrig gråta. Bara äntligen få frid.

"Det finns inget vi kan göra för att häva din depression." Bara ännu en bekräftelse på att det är meningen att jag ska dö. På att allt är fullständigt hopplöst. På att jag aldrig kommer att fylla 21 år. På att mina föräldrar kommer att mista en dotter och mina syskon en syster. Men det blir bäst för alla, för då slipper de att oroa sig. Min död känns lika naturlig som en 95-årings. Jag kan inte bli mer redo. Om det vore sant att man blev änglar när man dör skulle jag redan ha vingar som väntade på att få flyga upp till det blå. Jag har bestämt mig. Jag kommer att ta steget. Jag känner ett inre lugn. Jag kommer att bli fri.

Smärtan. Så intensiv och outhärdlig. Som tusen knivar som hugger rakt in i min själ. Dödslängtan. Så stark, så stark. Det är bara en tidsfråga innan jag är borta. Bortom alla mobiltelefoner kommer jag att strypa mig till döds. Jag har inte längre några spärrar. Det finns inte någonting som heter att tveka. Det finns bara att försvinna - och aldrig vakna mer.

Allmänt | |
#1 - - Sara:

Det kommer att vända igen. Du måste "bara" hålla ut. Du trodde ju inte att du skulle fylla 20 heller, eller hur? Kom igen, en minut i taget!
Du fixar det här! Men gör dig inte illa, det leder bara till ännu mer problem, fara och smärta...

Stor kram!

Svar: <3
Lisa

#2 - - Anonym:

Om dom hade trott på dig hade dom inte satsat så otroligt många resurser på dig! Det kommer vända.
Va du inte glad på din permission? Med fika i din fina lägenhet o snöbadet?

#3 - - Anonym:

Stöttekramar har själv kommit ut en depression. Det går men tar tid. Tror du blivit hospitaliserad. Dvs håller dig fast med näbbar och klor. Minsta tecken på förbättring för dig rädd. Rädd för livet utan för. Detta är vad du kan men inte vill. Tro mig ta små små steg. Du kommer att fixa detta och bli en go och glad S.... i gen. Kramizzar

#4 - - Anonym:

Om dom inte hade trott på dig ska det stå!!

#5 - - Bella:

Kämpa fina du! <3

Svar: Du också. <3
Lisa

#6 - - tourette.blogg.se:

Jag känner igen mig från innan i det du skriver. Jag vet att du inte känner något ljus just nu men tänk det kan inte bli sämre. Bara bättre. O dåligt är för evigt❤️ Stor kram❤️

Svar: Tack. Och vad vacker du är! ❤️
Lisa

#7 - - miss shutdown:

K ä m p a finaste du, följt dig ett bra tag och du är en så himla stark person. Allt du tagit dig genom alla dessa år är inget annat än tecken på din mentala styrka, fastän allt känns hopplöst just nu så tror jag på dig! Och jag HOPPAS att du tar dig ur denna depression och dessa mörka tankar. För du är en så himla vacker själ. Världen behöver dig. Dina vänner behöver DIG och din familj framförallt behöver dig. Du är värdefull. Glöm aldrig det!! <3

Svar: Tack, snälla!
Lisa

#8 - - Anonym:

Jag kan be för dig om du vill. Gud hjälpte mig en gång i tiden

Svar: Tack så mycket!
Lisa

#9 - - Krisse:

Livet vänder och blir ljusare även om det inte känns så nu men fortsätt att kämpa även då allting känns hopplöst du är starkare än du tror

Svar: Tack, fina du!
Lisa

#10 - - tovaandrietta.blogg.se:

Snälla, jag känner inte dig, men håll ut ❤❤❤

Upp