DBT-grupp dag ett

Idag var det min första dag med DBT-grupp. Till att börja med hade jag vaknat kl 04:00, så förutsättningarna var inte optimala. Det hela gick sådär.

Jag kände mig lost och efterbliven när de andra (som har gått längre) använde DBT-termer jag inte förstod och jag mådde så dåligt att jag inte kunde koncentrera mig. När en behandlare såg mig i ögonen höll jag på att börja gråta. Det var tufft att sitta där i två timmar, och jag känner nästan att jag inte vill tillbaka. Men nästa gång blir det nog mycket lättare.

Allmänt | |
#1 - - glominteattandas:

Ge det några gånger! För mig tog det lång tid innan det kändes bra. Innan jag förstod alla termer. Men när det väl blev bra, då blev det riktigt bra!

<3

Svar: Hoppas att det blir så för mig också!
Lisa

#2 - - Anonym:

För mig tog det 1 år innan jag började känna mig tillfreds med att sitta i den gruppen. Och det tog ca 6 månader innan jag förstod alla DBT termer. Alla som går där har varit nya någon gång, så alla vet hur det är.

Svar: Ja, det är ju en lite speciell situation.
Lisa

#3 - - Astrid:

Nu går jag ju med folk från b-hemmet, så vi känner redan varandra och började alla samtidigt så vi är på samma nivå (med undantag från dem som gått DBT förr). Men jag tror säkert du kommer komma in i det. Jag är själv rätt lost angående termer. Ibland tycker jag de gjort det lite krångligare än vad det egentligen är. Ta hand om dig! Kram

Svar: Tack så mycket!
Lisa

Upp